Vanaf inKaart kun je in SnelStart Web de beginbalans boeken. In dit artikel lees je hoe je dit kunt doen.
Wanneer je een boekjaar afsluit via SnelStart, dan wordt er automatisch een beginbalans geboekt in het volgende boekjaar. Je kunt de beginbalans ook handmatig boeken.
Je kunt in SnelStart 12 ook de beginbalans boeken. Klik hier om naar dat stappenplan te gaan.
1. De beginbalans handmatig boeken
Open je administratie en klik links in het overzicht op Financieel.
Ga naar Beginbalans en memoriaal. Selecteer de Tussenrekening balans en kies linksboven voor Nieuw. Vul in stap 1 de basisgegevens in en klik op Verder. In stap 2 voeg je de grootboekrekeningen toe waarvoor je de beginbalans wilt invoeren (Bijvoorbeeld je Bank, Debiteuren, Crediteuren enzovoort). Vul bij bezitting of schuld het bedrag in. Door op het plusje te klikken is het mogelijk om een volgende grootboekrekening toe te voegen.
Zie hieronder een voorbeeld van het invoeren van de beginbalans van je Bank, Debiteuren en Crediteuren.
Was dit artikel nuttig?