Het e-mailadres wijzigen

In dit artikel lees je hoe je het primaire e-mailadres van SnelStart wijzigt.

1. Het primaire e-mailadres van SnelStart wijzigen

Het primaire e-mailadres (het hoofdmailadres van je account) kun je wijzigen via Mijn SnelStart. Let op: zorg ervoor dat je eerst overal in SnelStart bent uitgelogd, en wijzig daarna het mailadres.

Ga naar onze website, www.snelstart.nl en klik bovenin op Inloggen. Log hier in met je huidige inloggegevens. Klik rechtsboven op het poppetje en ga naar Mijn SnelStart. Hier kun je je e-mailadres wijzigen. Ter bevestiging wordt er een e-mail verstuurd naar het oude e-mailadres. Nadat deze is bevestigd is de wijziging definitief.

Als je ook een mailbox hebt ingesteld, dan is het ons advies om je primaire emailadres niet te wijzigen in het mailadres wat je bij je mailbox hebt ingesteld. Dit mailadres is namelijk een fictieve mailbox. 

Heb je geen toegang meer tot je mailbox of kun je om een andere reden niet zelf het e-mailadres wijzigen, dan kunnen wij dit voor je doen. Lees hieronder wat wij hiervoor nodig hebben. 

Het e-mailadres door SnelStart laten wijzigen
Het primaire e-mailadres is onderdeel van je SnelStartID. Hierom mogen wij het e-mailadres niet zomaar wijzigen. Onderstaande documenten hebben wij nodig om het e-mailadres voor je te kunnen wijzigen:

  1. Een kopie van een geldig legitimatiebewijs van een eigenaar die op het KVK-uittreksel is vermeld. Let op: wij vragen je hierbij om je pasfoto en BSN-nummer af te schermen. Tip! Gebruik voor het afschermen van je pasfoto, BSN en handtekening de Kopie-ID app.
  2. Je SnelStart relatienummer.
  3. Een kopie van het KVK-uittreksel (niet ouder dan een half jaar). Een digitaal uittreksel is een officieel bewijs van inschrijving in het Handelsregister. Op dit uittreksel staat informatie over de rechtspersoon, onderneming en vestiging(en). Wanneer de persoon op het legitimatiebewijs niet op het uittreksel staat, stuur dan daarnaast nog een KVK-uittreksel mee waarop wel deze persoon wordt vermeld.
  4. Het nieuwe e-mailadres.

Bovenstaande documenten kun je per e-mail versturen vanaf je nieuwe e-mailadres, met daarbij het verzoek je nieuwe e-mailadres te verwerken. Stuur dit verzoek naar klantenservice@snelstart.nl.

Het e-mailadres voor je facturen wijzigen
Als je zelf je e-mailadres wijzigt of wij wijzigen het e-mailadres dan wordt het e-mailadres waar je facturen van SnelStart heen gaan ook automatisch gewijzigd. Wil je dat je facturen nog naar het oude e-mailadres of naar een ander ander e-mailadres worden verstuurd dan kun je dit ook wijzigen via Mijn SnelStart. Klik op de knop Wijzig bij Betaalgegevens en factuuradres en vul vervolgens de velden in onder Factuuradres en kies voor Opslaan.

Het emailadres van een extra gebruiker wijzigen
Heb je een extra gebruiker, maar heeft deze een nieuw mailadres, dan kun je de huidige gebruiker verwijderen en daarna een nieuwe gebruiker aanmaken. Dit kan alleen in SnelStart 12 via het tabblad Administratie → Gebruikers.



Was dit artikel nuttig?

Kcc-ja Kcc-nee