Een administratie of bestand aanleveren voor onderzoek of reparatie

Het kan voorkomen dat een administratie of bestand naar ons moet worden opgestuurd voor onderzoek of reparatie. In dit artikel lees je hoe dit werkt.

 

1. Algemene informatie

Let op: Het opsturen van een administratie en/of back up bestand kan alleen vanuit SnelStart 12 door de eigenaar van de administratie. Andere bestanden kunnen via de mail worden aangeleverd. Hieronder zie je een overzicht van welke bestanden via de mail kunnen worden aangeleverd.
* Een administratie uit SnelStart 12 is een .mdf bestand en een back up uit SnelStart 12 is een .bacpac bestand.

Bestanden_b

2. Een administratie aanleveren 

Je kunt een administratie alleen aanleveren nadat je hierover contact hebt gehad met onze klantenservice en een aanvraagnummer hebt. 

Lever je een administratie aan dan moet het bestand binnen één week na contact met de medewerker zijn aangeleverd. Tijdens een reparatie kun je niet verder werken in je huidige administratie. Lever je je administratie aan voor onderzoek dan kun je wel verder werken in je administratie. 

  1. Open SnelStart 12, klik linksboven op het tabblad Administratie en ga naar Overzicht. Vanuit dit overzicht kan de administratie bij ons worden aangeleverd23.
  2. Staat je administratie online ga dan verder naar stap 4. Staat je administratie lokaal of in een netwerk ga dan naar stap 3.
  3. Maak eerst een back up van je lokale of netwerk administratie. Ga naar het tabblad Administratie → Administraties. Selecteer de administratie en kies voor back up maken. Ga daarna weer terug naar het Overzicht (Tabblad Administratie - Overzicht). Hier kun je het back up bestand uploaden. Klik bovenin op de knop Upload, kies rechtsonder voor de optie Alle bestanden en navigeer naar de map waarin de back up staat opgeslagen. Selecteer het bestand en klik op Openen. Het bestand verschijnt in je overzicht. Ga verder naar stap 5.
    24
  4. Maak eerst een back up van je online administratie. Ga naar het Tabblad Administratie → Administraties. Selecteer de administratie en kies voor Back up maken. Ga daarna weer naar het Overzicht (Tabblad Administratie → Overzicht). Je ziet hier dat het back up bestand wordt aangemaakt. 
  5. Selecteer het betreffende administratiebestand en klik op Toestemming geven.  
  6. Je ziet onderstaand scherm verschijnen. Vul in het veld Casenummer het aanvraagnummer in wat je per mail of telefoon hebt ontvangen. De datum in het veld Toestemming geven tot kun je zo laten staan.
    25
  7. Klik vervolgens op bevestigen. Een medewerker van SnelStart kan het bestand nu downloaden en in werken. 

3. Een los bestand aanleveren

Wanneer je een los bestand ( bijv. bankafschriften) bij ons wilt aanleveren dan kan dit via de mail. Dit zijn bestanden die als bijlage bij een mailbericht kunnen worden meegestuurd. Dit mag geen administratiebestand zijn. Het bestand kan gemaild worden naar klantenservice@snelstart.nl. Vermeld in het onderwerp het aanvraagnummer wat je van de medewerker van SnelStart hebt ontvangen. Zie in het overzicht hieronder welke bestanden eventueel nog meer per mail kunnen worden aangeleverd.
Bestanden_b

4. Het administratiebestand is aangeleverd. Wat nu?

Nadat het bestand is onderzocht of gerepareerd wordt dit per mail aan je teruggekoppeld.
Het bestand wordt door ons dan teruggezet als back-up bestand in je overzicht in SnelStart 12. Dit is het overzicht vanuit waar je het bestand ook naar ons hebt opgestuurd. Het gerepareerde administratiebestand kun je vervolgens doormiddel van de knop back-up terugzetten weer terugzetten in je eigen SnelStart omgeving. In de mail die je ontvangt zal dit ook stap voor stap worden uitgelegd. 

 

Was dit artikel nuttig?

Kcc-ja Kcc-nee