Vanaf het pakket inKaart kun je in SnelStart Web een factuur handmatig koppelen aan een bankbetaling.
Na het inlezen van je bankafschriften kijkt SnelStart automatisch of er een openstaande factuur kan worden gekoppeld aan de betaling. Wanneer een factuur niet automatisch wordt gekoppeld dan kun je handmatig een factuur aan de betaling koppelen.
1. Een factuur koppelen aan een betaling
Ga links in het overzicht naar Kas en bank en kies het bankboek. Selecteer de betreffende betaling en klik op Wijzigen. Klik op Factuur om een factuur aan de betaling te koppelen. Dit doe je door het factuurnummer in te vullen.
Klik op Meer wijzigen en dan op het plus teken om meerdere facturen aan de betaling te koppelen. Door te klikken op Grootboekrekening i.p.v. factuur kun je een grootboekrekening koppelen aan de betaling.
2. Hoe werkt het met een deelbetaling?
Als een klant een deel van de factuur betaalt dan kun je de factuur op dezelfde manier als hierboven koppelen.
- In dit voorbeeld hebben we een factuur van €3000 en de klant betaalt €100.
- Ga naar de boeking bij Kas en bank. Klik op Wijzigen. Koppel de factuur en klik in stap 2 op Meer wijzigen
- Je ziet in het volgende scherm de regel waarin het factuurnummer staat en het bedrag van de factuur.
- Wijzig het bedrag in de regel naar het bedrag dat daadwerkelijk is betaald. Je kunt de boeking nu Opslaan.
Was dit artikel nuttig?