Pakket- en verbruikskosten voor het gebruik van SnelStart

In dit artikel geven we informatie over de kosten van SnelStart.

In SnelStart hebben we twee verschillende kosten. Dit zijn pakketkosten en verbruikskosten. Pakketkosten zijn de vaste kosten die maandelijks terugkomen voor het abonnement/pakket wat je bij SnelStart hebt. Verbruikskosten zijn de kosten die maandelijks bovenop je vaste pakketkosten komen. Dit zijn de kosten voor extra online administraties of extra gebruikers. 

In Mijn SnelStart kun je een overzicht terug vinden van je pakket en verbruikskosten. 

1. De pakketkosten

De kosten per pakket zijn verschillend. Op onze website staat meer informatie over de inhoud van de pakketten en de kosten. De genoemde kosten in dit artikel zijn exclusief btw. 

  • inOrde: €8,00 per maand
  • inStap: €13,50 per maand

  • inKaart: €19,50 per maand

  • inBalans: €35,50 per maand

  • inZicht: €48,50 per maand

  • inControle: €65,- per maand

  • Accountant: €47,50 per maand
  • De module Kassa is een uitbreiding en kost 8,25 euro per maand extra. (Beschikbaar bij inStap, inKaart, inBalans en inZicht).

*Let op: De bovenstaande prijzen zijn de nieuwe prijzen die ingaan in op 1 juli 2024.


De pakketkosten worden per hele kalendermaand vooraf gefactureerd. Bijvoorbeeld: Begin juni ontvang je de factuur voor de pakketkosten over de maand juni.

2. De verbruikskosten

De verbruikskosten worden achteraf gefactureerd. Dit zijn de kosten die maandelijks bovenop je vaste pakketkosten komen. Zoals bijvoorbeeld extra online administraties of extra gebruikers. Deze kosten worden berekend over een maand. Er wordt gekeken hoeveel extra administraties er die maand online stonden en hoeveel extra gebruikers. Heb je een extra gebruiker maar 1 dag actief staan dan wordt deze gebruiker wel voor de hele maand berekend. Dit geldt ook voor administraties die online staan. 

De kosten voor een extra online administratie
Bij elk pakket is het inbegrepen om één administratie kosteloos online te zetten. Zet je een extra administratie online dan kost dit €3,00 per maand per administratie. 

Zolang een extra administratie online staat zullen hier, ongeacht of de administratie daadwerkelijk wordt gebruikt, de verbruikskosten voor worden berekend. Gebruik je de administratie niet meer? Kopieer de administratie dan naar lokaal of verwijder de administratie. 

De kosten voor een extra gebruiker
De kosten voor extra gebruikers wisselen per pakket. De genoemde kosten in dit artikel zijn exclusief btw.

  • inOrde: €2,00 per extra gebruiker
  • inStap: €2,50 per extra gebruiker
  • inKaart: €3,75 per extra gebruiker
  • inBalans: €6,00 per extra gebruiker
  • inZicht: €9,50 per extra gebruiker
  • inControle: €12,50 per extra gebruiker
  • Accountant: €6,00 vanaf de 3e gebruiker. De eerste gebruiker is het e-mailadres van de hoofdgebruiker. De tweede gebruiker is gratis en vanaf de 3e gebruiker wordt er €6,00 per maand berekend. 

Tip:
Logt de extra gebruiker (tijdelijk) niet meer in? Zet de gebruiker dan op non actief of verwijder de extra gebruiker. Zolang de extra gebruiker op actief staat zullen hier, ongeacht of de gebruiker inlogt, de verbruikskosten voor worden berekend. Klik hier voor meer informatie over extra gebruikers. 


De kosten voor SnelStart 12 plus
De kosten voor het gebruik van SnelStart 12 plus zijn ook verbruikskosten. De kosten hiervoor zijn €11,00 per gebruiker. Deze kosten worden automatisch achteraf in rekening gebracht. Wil je meer informatie over SnelStart 12 plus? Klik dan hier

De verbruikskosten in een proefperiode
Vanaf onze website kun je je aanmelden voor een proeflicentie. Je mag dan 30 dagen geheel vrijblijvend gebruik maken van SnelStart. Hierin is een online administratie inbegrepen. Voeg je in deze periode nog een extra online administratie toe of maak je een extra gebruiker aan, dan worden daar geen kosten voor gerekend als je je abonnement niet bevestigt.

Vanaf het moment dat je je abonnement bevestigt worden vanaf de startdatum (dat is de datum na je 30 dagen gratis) wel verbruikskosten berekend. Stel dat je abonnement op de 15e van de maand ingaat dan zullen de verbruikskosten over die maand worden berekend. Een extra online administratie of een extra gebruiker worden achteraf automatisch gefactureerd. Er wordt dan gekeken of je in die maand daarvoor verbruikskosten hebt gemaakt. Er wordt dan niet gekeken of dit één dag zo was of twee weken.
Eén online administratie en één gebruiker (de hoofdgebruiker) zijn altijd bij je pakketkosten inbegrepen. 

 

Was dit artikel nuttig?

Kcc-ja Kcc-nee