In dit artikel vind je meer informatie over het opzeggen van je abonnement bij SnelStart.
Als je werkt met een SnelStart pakket dan heb je als klant een overeenkomst (abonnement) voor het gebruik van SnelStart. Voor het opzeggen of stopzetten van het abonnement geldt het volgende:
"De Overeenkomst wordt aangegaan voor de tussen SnelStart en Klant overeengekomen periode. Na afloop van deze periode wordt de Overeenkomst telkens stilzwijgend verlengd voor eenzelfde periode, tenzij SnelStart of Klant de Overeenkomst minimaal twee (2) weken voor het einde van de dan toepasselijke looptijd schriftelijk opzegt."
1. Wanneer en hoe kan ik opzeggen?
Je kunt je abonnement opzeggen door uiterlijk 14 dagen voor afloop van de kalendermaand ons opzegformulier in te vullen. Je vindt het opzegformulier via deze link.
Wat is belangrijk na opzegging van je abonnement?
Inzage blijven houden in je administratie
Na de verloopdatum van je abonnement worden na een bepaalde tijd je online administratie(s) en online back-ups uit onze online omgeving (de cloud) verwijderd. Ons advies is om deze administratie(s) na het opzeggen te kopiëren naar lokaal. Hierdoor heb je een lokaal bestand van je administratie. Dit bestand kun je lokaal toevoegen in SnelStart 12. Een lokale administratie kun je ook na opzegging van je abonnement openen en inzien. (hier zijn geen kosten aan verbonden) Je kunt dan geen boekingen meer maken, maar je kunt nog steeds al je gegevens inzien en exporteren.
Een online administratie kopiëren naar lokaal kun je alleen in SnelStart 12 doen. Heb je geen SnelStart 12? Vraag dan of je accountant dit voor je kan doen.
Ga in SnelStart 12 naar het tabblad Administratie → Administraties. Daar zie je een overzicht van je administratie(s). Selecteer de betreffende online administratie en klik op de knop Kopiëren. Kies voor kopiëren naar lokaal. Je kunt zelf een locatie op je computer selecteren waarop je het lokale administratiebestand wilt plaatsen. Een lokale administratiebestand is een .mdf bestand. Let op dat je dit bestand ergens veilig opslaat. Als je dit bestand op een later moment weer wilt openen in SnelStart 12 kun je dit doen via de knop Toevoegen. Kies voor een bestaande administratie toevoegen en selecteer het bestand.
Had je al een online back-up gemaakt van je online administratie? Dan kun je dit bestand ook downloaden naar lokaal. Ook de online back-ups worden na opzegging uit onze cloud verwijderd. Een online back-up downloaden naar lokaal kun je ook alleen in SnelStart 12 doen. Ga naar het tabblad Administratie → Overzicht. Selecteer het back-up bestand en kies voor Downloaden. Het bestand wordt nu gedownload naar je computer. Dit bestand kun je zoals hierboven ook staat weer toevoegen in SnelStart 12 via de knop Toevoegen.
Het is belangrijk om bovenstaande stappen uit te voeren omdat je hiermee voldoet aan de bewaarplicht van de Belastingdienst.
De mailbox
Heb je een mailbox ingesteld in je administratie? Deze mailbox is na opzegging van je abonnement niet meer geldig.
Tip: Geef dit ook door aan je leveranciers. Dan weten zij dat de inkoopfacturen daar niet meer naar toe kunnen worden gemaild.
Rechten van een accountant
Als je je accountant/boekhouder rechten hebt gegeven in je online administratie, dan wordt dit op de laatste dag van je abonnement automatisch opgeheven.
Service van onze klantenservice
Je kunt geen gebruik maken van onze klantenservice voor ondersteuning.
Let op:
Wij sturen altijd een bevestiging van de opzegging per mail. Heb je geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact op via klantenservice@snelstart.nl. Je opzegging is dan mogelijk niet goed bij ons binnengekomen.
Als accountant het abonnement opzeggen voor de klant
Als accountant kun je niet opzeggen voor je klant, alleen de klant zelf kan het abonnement stopzetten. Ben je accountant en heb je de klant aangemeld via Online Samenwerken? Dan kan het zijn dat je de facturen voor je klant betaalt en dat je de facturatie wilt wijzigen. Stuur in dit geval een mail naar administratie@snelstart.nl.
Het abonnement opzeggen bij overlijden
Als de persoon wie het abonnement heeft aangevraagd is overleden dan kan het abonnement door een contactpersoon worden opgezegd. In dat geval kan er een e-mail worden gestuurd naar klantenservice@snelstart.nl, met daarin en kopie Akte van overlijden, naam en telefoonnummer van de contactpersoon, en het relatienummer en-/of e-mailadres waarmee werd ingelogd.
Het kan ook zijn dat het abonnement na overlijden wel door moet gaan, en dat alleen de gegevens moeten worden gewijzigd. Denk hierbij aan de NAW gegevens, en het e-mailadres waarmee kan worden ingelogd. Deze gegevens kun je zelf wijzigen via Mijn SnelStart als je kan inloggen met het bestaande e-mailadres en wachtwoord. Meer informatie hierover lees je hier. Als de inlog gegevens niet bekend zijn dan kunnen wij het e-mailadres wijzigen.
Meer informatie hierover lees je hier.
Was dit artikel nuttig?